top of page

ישראל מגשימה משאלות ליצרני רכבים ורכבות בסין

כמו בענף הבניה (ראו מאמר בניוזלטר הקודם), גם בענף התחבורה סין רואה את ישראל כראש גשר לקראת חדירה לשווקים מושכים הרבה יותר. מזה שנים יצרניות רכב בסין מנסות ללא הצלחה להתרחב לאירופה וארה"ב, ואחרי עשרה חודשים רצופים של ירידה במכירות מקומיות של רכבים בשנה האחרונה, הצלחה מעבר לגבולות הפכה לנחוצה מתמיד. היצרניות מאמינות שאם יקבלו אישור ייצוא לישראל, בה תקנות התעבורה צמודות לתקינות האירופאית והפדרליות המחמירות, תהיה להן גושפנקה להמשיך את "המסע למערב".


נראה שההזדמנות שלהן הגיעה. משרד התחבורה הישראלי השיק תוכנית לעידוד ייבוא של רכבים חשמליים. התוכנית אינה מזכירה את סין בשם אך מכוונת בבירור כלפיה, כפי שהבחינו בסוכנות הידיעות סין-חואה 新华社. היא העלתה באופן משמעותי את מכסת הייבוא של מכוניות חשמליות ליבואנים ישראלים ל-400 רכבים בשנה תוך מתן הקלות מצומצמות בתקינה.


בינתיים כלי תחבורה אחרים מייד אין צ'יינה מעלים הילוך בישראל. אטובוס-ואן אוטונומי של חברת גולדן דרגון 金旅星辰 יהיה הרכב הסיני האוטונומי הראשון שייוצא לישראל וצפוי להכנס לשימוש בשנה הבאה באוניברסיטאות, בתי חולים, אזורים תעשיתיים ומקומות מגודרים דומים. בצ'יינה ניוז דיווחו (בסינית) שנסיעת מבחן בגני התערוכה בתל אביב עברה בהצלחה, כשדגם מסוג "כוכבים" 星辰 הרשים את הסובבים, כשהוא מצליח להתחמק ממכשולים בדרך באמצעות בינה מלאכותית. גולדן דרגון רשמה הצלחה נוספת כשחברת הארגז חתמה על עסקה בת שלוש שנים להרכבת 120 אוטובוסים עירוניים. לפי כלכליסט, זו הפעם הראשונה שבה נבנים בארץ אוטובוסים על בסיס שלדות סיניות.


דגם "הכוכבים" הוא הסנונית הראשונה בדרך לזרם של מכוניות אוטונומיות סיניות. ברפרנס ניוז 参考消息 דיווחו (בסינית) על פי ה-South China Morning Post שסין מקווה להפוך למעצמה של בינה מלאכותית ורכבים אוטונומיים שתשנה את תעשיית הרכב עד 2030, ושהדרך לשם עוברת בארה"ב וישראל. לפי גלובס, רבע מההשקעות הסיניות בסקטור הטכנולוגיה בישראל הושקעו ב-2018 בתעשיית האוטו-טק. שנת 2019 לא נשארת מאחור עם גיוס של 132 מיליון דולר של Innoviz בהובלת קרנות סיניות וחתימה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי בין Eyesight Technologies הישראלית ל-Hefei Zhixin Automotive שהתרחשו בחודש מרץ.

14 צפיות0 תגובות
bottom of page